måndag 1 december 2008

En dålig människa

Det här inlägget ska handla om en dålig människa - nämligen jag. Nu har vi övervägt lägenhetsalternativen lite, Jag och Armando. Jag får ingen lägenhet själv och hans nuvarande lägenhetskontrakt går ut alltså har vi bestämt oss för att dela. Mer för att det är praktiskt än för att jag har bestämt mig för att det här är mannen i mitt liv. Hursomhelst har vi fått reda på att samboförhållanden inte existerar i Indien inte ens för indierna själva. Nähä, men då säger vi väl helt enkelt att vi är förlovade då? Så lätt skulle vi inte ha det, nej nej, vem hade kunnat tro något sådant. Vi måste ju självklart ha BEVIS för att vi är förlovade.

Jag tog saken i egna händer.

Jag skapade ett "förlovningsbevisdokument". Jag är en dum, elak och dålig människa men det skiter jag i för måttet är rågat. Eller "råttet är mågat" som Per Ledin skulle ha sagt.

Jag har helt enkelt skrivit ett word dokument. Infogat svenska kyrkans emblem, hittat på en präst vid namn Erik Svensson och ett vittne vid namn Helena Embretsen. Jodå det är sant. OCH jag har förfalskat deras underskrifter. Så får man inte göra.

Men jag tycker att man får göra det eftersom 1. De kommer inte att förstå vad det står. 2. Det kommer inte att betyda någonting. Det är bara för att indiernas är så jävla strikta när det gäller förhållandetyper.

Alla som har något att invända gör det nu innan jag ger det till någon hyresvärd. (Typ mamma, Kerstin, eventuellt Pappa...Jag vet, min moral är död. Eller den är inte död den sover bara lite.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen jag kan faktiskt förstå dig. Lite ond är du ju, men ingen skada skedd eller hur? ;) Jag är ännu en gång sjukskriven och har två veckor framför mig med inget som helst att göra. Hoppas du mår bra där nere.
Kramar i massor

Niklas sa...

Go for it!!

Urkundsförfalskning is the shit. ;)

Unknown sa...

Jag tycket du ska göra det, annars kommer du ju inte få nånstans att bo.

Anonym sa...

ska möjligtvis vara om de kommer på dig. kan tro att det är fängelse straff på sådana saker i Indien. Tror ine att ett Indiskt Fängelse är en Walk in the park//Kram Moster