måndag 22 december 2008

Nakeshwar

Det spelar ingen roll! Det spelar ingen roll hur många gånger, hur sakta, hur högt, hur tydligt eller hur övertygande du försöker intala mig att Nakeshwar är det engelska namnet på nejlikor. Jag kommer inte att tro dig, tyvärr! Jag vet att du jobbar i en matbutik och jag vet att du har ansvar för kryddhyllan. Men jag är djupt övertygad av dessa tre faktorer:

1. Du pratar inte engelska i övrigt.
2. I alla ordböcker jag hittills kollat så är namnet "Clove".
3. Nakeshwar känns aningen malplacerat bland övriga engelska ord.

Men om du är övertygad så, fine! Jag kommer inte att bråka utan jag tar snällt emot påsen och hoppas att jag lyckats identifiera nejlikorna på dess utseende och inte på namnet.


Förövrigt ska jag börja stava Chili med endast ett "l" sedan Niklas påpekat detta faktum och jag kommit underfund med att han troligtvis har rätt. Typiskt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Han har ofta rätt när det gäller såna där saker, tyvärr. :p

Anonym sa...

Ofta!? Snarare "alltid".. ;)