onsdag 3 december 2008

Genombrott

Indierna är små, jävligt små. Genomsnittslängden för kvinnor ligger någonstans kring 150 cm har jag läst. Dessutom har dom sjukt små fötter. Det är inte ovanligt att den största storleken som skoaffärer har är 37.

Det är ju otroligt praktiskt eftersom att jag:

1. Är 169 cm lång.
2. Aldrig har varit liten i kroppen utan är en kvinna med lite att ta i.
3. Har storlek 39-40 på skorna i Sverige.

Jag har lyckats hitta skor i 39-40 men de är så jäkla smala och jag har rätt breda fötter. Korta men breda. Lite som mina ben kan man säga. I förrgår pajade mina skor av dålig kvalitet som jag köpt för 150 Rs. Alltså var det panik.

Igår bar det därför av till Shoppers Stop, en rätt dyr affär. Där hittade jag ett par jeans som PASSADE. Helt fantastiskt! Visserligen näst största storleken som fanns men ändå, de passade! Sen bar det av till skoavdelningen. Där hittade jag ett par svarta, väldigt enkla loafers som jag tyckte såg rätt okej ut. Jag brukar dock alltid vilja ha strumpor i mina loafers för än så länge i Sverige har jag inte hittat ett par som varit tillräckligt bekväma för att vara barfota i. Killen gav mig ett par i storlek 41 (Hör och häpna dom hade det. Större storlek än jag har i Sverige men vafan). Och det var som att dra på sig en silkesstrumpa. Nu glider jag runt i mina nyinköpta skor, helt barfota och än så länge (peppar, peppar..) inte en tillstymmelse till skavsår.

Jag fick punga upp med 800 Rs. för dom men jag har ett antal tusen så det skiter jag fullständigt i.

Inga kommentarer: