fredag 26 december 2008

Grattis!

Idag fyller min karl sinnesjukt många år - Grattis! Han blir gammal, pinsamt gammal. Försöker hävda att han ser yngre ut men jag har minsann funnit gråa hårstrån.
Jag känner mig som Anna Nicole Smith och han känner sig som en barnarövare.

Det var tråkigt att fira jul i Indien utan snö, tomtar, julmust, tidningen, stress och Kalle Anka. Fick dock höra en uppspeedad indisk version av Jingle Bells - tack för det men det hjälpte tyvärr inte så mycket. Det kan ha varit min värsta musikupplevelse någonsin. Måste fundera en stund innan jag slår fast ett sådant fasansfullt påstående.

Hemlängtan slog till för både mig och Armando. Därför dränkte vi våra sorger i öl (lugn mamma, två var), pizza, aloko och chokladbollar. (Okej, det var mest jag som dränkte mig i chokladbollar. Lite fler än två och mindre än... eh... okej! Jag erkänner! Jag tappade räkningen någonstans runt 15..)

Hoppas alla ni där hemma har haft en fet och stressig jul. Att den innehöll snö eller slask och att ni fick både hårda och mjuka klappar. Hoppas att ni festade på rejält på juldagen men att ni överlever den här dagen. Jag hoppas att ni hade en fin gran och att inga heliga kulor gick sönder. Jag hoppas att era husdjur inte frusit ihjäl och att ni åkt mycket pulka. Jag hoppas att ni fick prova årets blossaglögg och att ni stoppade ordentligt med mandlar i. Jag hoppas att ni allihop fann mandeln i gröten och jag hoppas att hela er tjocka släkt var lite för pinsam, lite för många och lite för bullriga.

Juliga kramar till er mina kära läsare!

1 kommentar:

Unknown sa...

Årets blossaglögg var ingen höjdare.