fredag 19 december 2008

Kryddor och ursäkt

Det är kul med alla kryddor här. Kryddhyllan består främst av masalas och chilli. Chillipulverpåsarna är förövrigt inte på sådär 20-30 gram utan här snackar vi ett minimum på 500 g. Om man vill kan man köpa ett kilo..

Masalas är hursomhelst kryddblandningar som finns till allt. Garam masala känner ni säkert till. Den kan köpas även i Sverige. Men sen finns det en miljon masalas till och de ska såklart användas till vissa bestämda saker vilka jag inte har någon aning om. Typiskt! Varje familj gör dessutom i regel sin egen masala. Har dock fått en indisk kokbok så jag ska försöka knäcka masalamönstret i några veckor framöver.

Niklas, jag ber om ursäkt. Jag har lämnat två irriterade kommentarer i din blogg. Den ena är tillägnad dig men den mest argsinta är tillägnad idioten som kommenterade ditt inlägg med att han ska rösta på SvD. (dessutom stavade han det fel, nolla, förlåt). Förövrigt hade han kommentaren att allt är deras fel och att de har det så jävla enkelt när de kommer till ett nytt land.

Den snubben har aldrig varit invandrare. Han vet inte vad han snackar om dessutom säger min erfarenhet mig att det är en sån kille som hade problem att lära sig alfabetet redan i ettan, som slår sin fru, som är oattraktiv och allmänt jävla misslyckad.

Så mycket hatar jag SvD. SMR är åtminstone öppen med vad de tycker även om de är farliga. SvD är bara äckliga och likaså deras efterföljare.

1 kommentar:

Niklas sa...

Hahaha ja alla kommentarerna där var "rett så duma".

Är det förresten nåt som borde totalförbjudas så är det alternativa uttal och stavningar av "Chili". Speciellt Chilli borde det vara dödsstraff på! ;)