måndag 15 december 2008

Flyttbestyren

Då har vi flyttat in då och bara blivit osams en enda gång och det var i fem minuter. Jag är ganska nöjd. Det var vid tillfället när vi skulle packa in alla saker överallt och jag tyckte att vi skulle sortera och han tyckte att vi bara skulle lägga grejerna där de fick plats. Jag vann.

Hursomhelst har vi varit runt på 4 olika ställen över hela stan en hel dag för att slutligen köpa ett begagnat, turkost kylskåp. Endast 4000 efter lite prut. 4300 efter frakt men fortfarande halva priset om man jämför med de billigaste nya kylskåpen. Väldigt bra tycker jag dessutom passar det in i vårat kök som av någon anledning har blivit turkost. Det är i varje fall fint.

Dessutom har vi spenderat säkerligen 5 timmar sammanlagt på Big Bazaar för att köpa nödvändiga prylar. Stackars Armando. Och inte nog med det så tvingade jag honom att städa efteråt. I fredags dammtorkade jag alla ytor och det behövdes verkligen. Dessutom är vårt golv typ grå/svart på vissa ställen eftersom Indier inte har för vana att moppa. Så Armando fick skrubba och jag moppade. Nu är köket, vardagsrummet och toaletten färdigt. Bara sovrummet och terassen kvar. Tror jag skippar moppen på terassen dock för den kommer att vara obrukbar efter det..

Tålamod, tålamod är nyckelordet.

Inga kommentarer: