måndag 8 december 2008

Lägenhet

E: Ja den är ju ganska..
A: .. rosa.
E: Mm, precis min tanke.
A: Jag vet att du är mer av en röd tjej men kanske..
E: Det är lugnt. Den är ju ändå rätt söt.
A: Lite orginell, jag kan matcha med min skjorta.

Tystnad.

Båda: Allvarligt den är faktiskt skitful.
A: Du kanske kan typ.. pimpa den med något? För jag är helt kass.
E: Jag ska göra mitt bästa.

Den här konversationen tog plats i min och Armandos nya lägenhet. Ni hörde rätt! I helgen var jag och tittade på lägenheten i Koreagon Park för första gången, Armando var där för andra gången. Den var grymt skitig men lägenheten i sig är perfekt. Alldeles nära koreagon park som är min favoritstadsdel vilket jag tidigare nämnt. 2 r o k, en enorm terass. Dessutom ingår spis, soffa, dubbelsäng, två fåtöljer, en garderob och en byrå. Helt perfekt tycker jag och dessutom ska vi få lägenheten städad (såklart) tills vi flyttar in. Priset var också helt överkomligt. Mycket billigare än lägenheter utan möbler och balkong i det kassa området där vårt kontor ligger.

Sen så var det ju den där toaletten. Lägenheten har en europeisk toalett (dvs normal) vilket ju är bra, den har en dusch med varmvatten. Handfat, handukshängare om jag inte minns fel samt badrumsspegel. Det enda som är lite negativt är att ALLT är rosa. Toaletten är rosa, kaklet är rosa, handfatet är rosa, golvet är rosa, ramen på spegeln är rosa och duschdraperiet (som tack och lov inte ingår) är gissa vad? Jo, rosa. Dessutom i olika rosafärger. Alltifrån baby-rosa till den mera chockartade varianten som nästan drar mot lila. Well well. Jag tror att det går att ordna på något sätt om man stoppar in lite andra färger och mjukar upp det hela för jag tänker inte renovera om badrummet. Punkt slut.

Inga kommentarer: