onsdag 31 december 2008

Rester idag igen?

Vi hade ett litet födelsedagskalas förra helgen och bjöd hem lite folk. Inget stort hade vi bestämt oss för bara läsk, öl, chips och aloko. Klappat och klart!

I mina gener finns det ett väldigt dominant arvsanlag - överdoseringsanlaget! I generationer har denna gen överlevt. Min mor har den definitivt, min mormor hade mängder av den för att inte tala om min gammelmormor så kanske är det inte så konstigt att även jag har den. Tyvärr har Armando den också.

Jag sa: Vi köper väl en par liter dricka - Han tog till en extra.
Jag sa: Vi köper väl en par kilo bananer - Han drog till med två extra kilon.
Jag sa: Fyra chipspåsar kanske blir bra? - Han kom hem med fem.

Resultat efter festen:

3 kg bananer
1 liter dricka
15 burkar öl
4,5 chipspåsar

Vad lever vi av nu? Tja, vi äter aloko till frukost, aloko till middag och så har vi tillverkat bananchips. Dessutom har vi filmkväll med chips varje kväll. Jag riktigt ser hur kilona anfaller mig..

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha. Så går det inte att göra när man lever som student. :p