onsdag 3 december 2008

Race against AIDS

Emelie ska springa maraton på söndag. I varje fall en del av Pune Maraton närmare bestämt 4,5 km. När Emptoris frågade mig om jag ville "Race against AIDS" sa jag självklart ja. Det handlar om 4,5 km och man får till och med GÅ. Det finns en viss risk för det med tanke på att jag inte sprungit sen jag kom till Indien..
Hur som helst är jag som ENDA kvinna anmäld tillsammans med ett fyrtiotal män. Helt, ursäkta, jäkla otroligt. Emptoris måste självklart betala för varje deltagare och dessa pengar går direkt till kampen emot AIDS, forskning, sexualupplysning och framförallt till hjälp barn vars föräldrar dött i AIDS. 4,5 kilometer. Vi snackar om en timme av ditt liv och det är bara 40 anmälda från ett företag med 300 anställda. En kvinna. Jag tycker verkligen att det är bedrövligt även om jag är glad att de 40 som ställer upp gör det.

Inga kommentarer: