fredag 12 december 2008

Manligt och kvinnligt

Egentligen tror jag inte att det finns något sånt som funkar i alla lägen. Typ som det här med att män aldrig packar många saker, det trodde jag bara hände i vissa fall. Jag har hittills haft fel.

När jag och Armando skulle åka på "weekend" till Bangalore så hade jag Kerstins stora backpacker-väska på ryggen. Armando hade en liten ryggsäck i storlek med den jag hade till skolan. Eh? Men så tänkte jag att nu ska vi ju ändå flytta och det måste onekligen innebära en massa saker. Hm.

Igår sa Armando att han svängt förbi med ungefär hälften av sina grejer ej inräknat datorn till lägenheten. Smart! tyckte jag om att börja packa in saker dagen före vi ska flytta in när vi ändå har nyckeln. Så jag proppade min backpacker-väska full och min vanliga ryggsäck full och bar mig av. Detta är ungefär 20% av mina saker, eventuellt mindre men jag vill helst inte spekulera i det. När jag kliver in i lägenheten är den tom. Vart tusan har han gjort av sina saker? Jag gick runt och tittade och tittade. Så bakom dubbelsängen står en liten bag i storlek med den jag brukar ha till träningen. Hälften av grejorna? Vadå ett par jeans, två par tröjor och en tandborste?

Jag säger som Lars Winnerbäck: Jag fattar ingenting!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha. Jag kan nog känna igen mig i det där. ;)

Anonym sa...

Fyfaan va bra! :D Jag kunde inte hålla mig för skratt. Du har verkligen räddat min dag med ditt inlägg. :D
Härligt!