fredag 28 november 2008

Ett ljus i mörkret

Nu har jag varit lite nere i och med lägenhetsstrulet den senaste tiden. Idag hände dock en rolig sak. Vi hade vårt "varje-månads-möte" med vår manager och jag fick en liten gåva bara för att jag klarat av att översätta den svenska användarguiden väldigt snabbt. Tjoho! Rekord enligt vår manager och jag blev 500 Rs rikare i och med ett presentkort på en känd bokaffär. Det är jag mycket tacksam för eftersom jag var på väg dit för att köpa mig en elektronisk kurs i Hindi som tydligen ska vara jättebra. Lite stolt är jag allt.

Dessutom fick jag kontakt med en snubbe som verkar ha en lägenhet. Ska åka och kolla på den inom en snar framtid. Hoppas att det är något att hänga i julgranen.

Har fått flera samtal/mejl från folk som undrar om allt är bra i och med stridigheterna i Bombay. Tack, det är väldigt rörande att ni bryr er så mycket. Jag kan lugna er och säga att vi märker ingenting i Pune, än. Jag tror inte att vi kommer att göra det heller. Visserligen ligger Pune väldigt nära Bombay men jag tror att nästa ställe som bör vara oroliga är Bangalore. Ännu en "storstad" indiska mått mätt som ligger relativt nära Bombay. Pune är nämligen ingen storstad trots sina 5 miljoner invånare (förorter inräknat)...

Inga kommentarer: