torsdag 6 november 2008

Skadeglädje

Det finns ett ordspråk som säger att "skadeglädjen är den enda sanna glädjen". Jag är beredd att hålla med. I några veckor har Armando mobbat mig för att jag parkerade fel fastän han minsann sa att "här får du inte parkera". Då kom det några snubbar och hämtade min moppe men vi hann på dem innan de körde iväg. 200 Rs kostade det mig att muta dom för att plocka ner min moped.

I förrgår var Armando till DHL och parkerade min moped utanför som han hade lånat eftersom hans egna var på reparation. Där fick man inte heller parkera och moppen blev fraktad till polisstationen. Där spenderade Armando en timme med att övertala polisen om att det minsann var hans "frus" moped. Mutan kostade honom 500 Rs.

Numera är han väldigt tyst när det gäller mobbning.

(Här hade jag tänkt infoga en rolig bild med en stor gul skylt där det står "NO PARKING" och en massa mopeder parkerade runt om. Den är tagen av mig här i Pune utanför affären Crosswords. Den hade passat bra här såvida inte killarna på jobbet blockerat alla USB intag..)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha. Sånt där är skitkul. Det har jag varit med om med Niklas flera gånger. :p

Niklas sa...

Jag förnekar all kännedom om det påstådda!!