tisdag 4 november 2008

Upp till kamp McCain!

Ge mig ett O!
Ge mig ett B!
Ge mig ett A!
Ge mig ett M
Ge mig ett A igen!

Idag går USA till val. Idag bestäms många framtida konflikters utgång, idag bestäms hur oljeindustrin kan komma att se ut och framtiden för många, många, många länder kommer att avgöras.

Indierna är inte intresserade. Jag tänker, Valvaka! Heja! Nervositet! Fika! Gemenskap! De tänker, Punjabi! Curry! Släkt! Dokusåpor! McDonald's!

Ute faller vallappar, endast indierna slappar..

Okej lite nödrim. Men nu börjar det och här vet man inte ens om att det händer. Reaktionen har varit "Jaha, är det nu? Där ser man."

Själv är jag eld och lågor. Obama måste vinna. Jag säger MÅSTE däremot innebär inte det att han faktiskt KOMMER att vinna. John McCain har uttalat sig om sitt ointresse för att dra tillbaka trupperna från Irak.

Jag upprepar:
BARACK OBAMA MÅSTE VINNA.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det måste ju vara lite jobbigt det med ibland. Mren hoppas att du står ut att vara där nere och att du får en riktig upplevelse. :) Jag slåss med mina svartsjuke-känslor. Försöker slå ner dem, men det går inge vidare för mig. Jag vet inte om allt beror på det som hände precis när vi blev ihop.. men tycker att känslorna borde vara borta nu.. :/ Om jag tror att allt kommer fungera om vi flyttar till Horsens..? Jadu.. ingen aning.. Vi får väl så lov att få det att fungera. Rasmus har ju sin bästa vän där nere, så det blir ju inga problem för honom, själv så har jag inga vänner alls där nere. Blää, känns bara jobbigt att tänka på.

Kramar, älsk!

Niklas sa...

Du kommer ju faktiskt att få se slutet när du kommer till jobbet. Det sägs att det ska bli helt klart runt 6.00 svensk tid, dvs 10 nånting hos dig och då jobbar och sliter väl du för fullt. =)

Anonym sa...

Jag håller helt och hållet med dig! OBAMA! Har sedan första början kännt att han är en man som skulle kunna pilla lite i Amerikas framtid, och det är nog vad de behöver.

Mitt första minne av Ben & Jerrys är när jag och Sara Bylund delade på en förpackning CHOKLAD glass. Hur underbart det än låter så satt Sara och klappade sig om magen och såg allmänt glad ut och jag fick magvärk och illamående. Sen tog det ett tag till, men jag har oxå provat tre olika smaker, inte mer o inte mindre. Men chokladklass kommer det dröja ett braaa tag till innan jag smuttar på igen ;)

Helgen var dryg, gjorde inget. Fast o andra sidan hade Boxer ett extraerbjudande så vi hade alla tv-kanaler man kunde tänka sig. Jag kände mig som en kung.

Så, hur var din helg? Vad pysslar du med utanför jobbets väggar? Kampsport? :)

Kramar