måndag 3 november 2008

Underbara svindyra pizza

Jag och Manoj käkade pizza i helgen. På "Little Italy" vid Pune Central. Det var trevligt. När vi kom in i restaurangen var den sådär hyperinredd enligt västerländska mått. "Det här kommer att kosta tänkte jag". Jovars jag hade rätt...

Det gör dock inte så mycket att det kostar när man för första gången på över 2 månader får äta tunn pizza med riktig ost, riktig svamp och sjukt god tomatsås. Min väns pizza innehåll bland annat parmesanost och ruccola. Den var också fantastisk för jag smakade. Moahaha!

300 Rs. per pizza gick kalaset lös på. Manoj sa att han minsann skulle betala för hela kalaset och jag protesterade. Sen plockade han fram sitt "black card" och jag slutade protestera. Har man ett black card kan man faktiskt betala. Senare bjöd jag visserligen på dundergod glass, men ändå..

Jag tror man blir lite knäpp av att vara utomlands. För helt ärligt, hur många av er skulle köpa en pizza på Café Amore eller Järnvägspizzerian för 300 spänn?

2 kommentarer:

Niklas sa...

Ang. islam: Det är religionens fel att det finns utövare, eller? ;)

Unknown sa...

Det skulle nog ingen göra. :p