tisdag 11 november 2008

Konsten att bygga upp ett trauma

I söndags vaknade jag med en grym smärta i örat och vidare in i hörselgången. Det ömmade kring halsen och jag kunde knappt ligga på min vänstra sida. Larmet gick;

"ÖRONINFLAMMATION!" "JÄVLAR INTE NU!" "ÖRONINFLAMMATION!" "SKITLIV!"

Som gammalt öronbarn har man haft ett antal öroninflammationer genom åren. Jag brukar drabbas av en smärre ungefär en gång per år. Särskilt när jag är förkyld. Jag jämrade mig och tyckte att livet var skit. Det här skulle ju innebära att jag inte skulle kunna bada som normalt folk på Sri Lanka. Att jag skulle få lida under min semester.

"Let me have a look" sa Armando när han förmodligen tröttnat på mitt jämmer. Jag la fram örat (eller ja, men ni förstår vad jag menar). Efter en stund utvärdering började han fnissa. Jag frågade irriterat vad det var som var så fruktansvärt roligt.

"You have three huge white and red pimples in your ear. Almost at the same place!"

Finnar. Hm. Att göra en höna av en fjäder, var det va?

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att det baara var tre finnar. Visserligen kan de göra sjukligt ont när man får dem i öronen, men det var ju bra att det inte var öroninflammation. Själv så är jag sjukskriven den här veckan och nu ska jag duscha och sen diska.. Regnet utanför hindrar mig från att dra in till stan.
Sköt om dig.
Puss oxh kram <3