onsdag 26 november 2008

JätteDunderSuperBESVIKEN!

Det blir ingen lägenhet för mig. Okej, jag överreagerar. Det blir inte DEN lägenheten som det var planerat. Igår ringde min f.d. kollegas fru (de jag skulle "ärva" lägenheten från) och berättar att hyresvärden inte vill ge lägenheten till mig. Ingen förklaring. Mina misstankar är att det kan bero på något av följande alternativt alla i kombination:

1. Utlänning.
2. Kvinna. (Var kvinna i Indien bör vara associerad till en man. I varje formulär frågar de efter din man, fars, eller farfars namn.)
3. Singel.
4. Ung.

Bitter, bitter, bitter. Men jag tänker banne mig inte ge upp! Jag smider minsann nya planer. Jag ska lura dom djävlarna. Jag vidtar åtgärder. Därför har jag lagt om min taktik till följande:

1. Ta med Armando som är ganska så mycket (pinsamt nog) äldre än jag.
2. Han är man.
3. Fejka giftermål eller möjligtvis förlovning.
4. Låta han sköta snacket.

Moaha!

En åtgärd att sämja dem
En åtgärd att främja dem
En åtgärd att djupt i solens Torra riken
tämja dem -
I Indiens land där skuggorna ruva

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bra Empan, kämpa på! ^^

För övrigt saknar jag dig massa!