tisdag 27 januari 2009

Petnageln

Många indiska män, med många menar jag sisådär hälften, har en petnagel. En petnagel har man om man har en lång nagel på ett finger medan de andra naglarna på handen är korta. Vanligtvis handlar det om lillfingret men den kan även befinna sig på andra fingrar. Petnaglarna här är allt ifrån en centimeter till 3-4 centimeter långa och det är alltså MÄN som har dem. Helt vidrigt tycker jag som har svårt för kvinnor med långa naglar.

Vad de också har är en miljon guldringar med en massa glitter och ädelstenar på. Flera på varje hand och ibland flera på varje finger. Det späder inte alls på sliskkänslan, inte alls..

Visste ni förövrigt att personen med längst naglar i världen finns i Indien enligt Guiness rekordbok? Det är såklart en man, vad annars?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag hade en kille i min seminariegrupp förut som hade en lång tumnagel. Men jag kom fram till att det han nog har det som plektrum, för han ska bli musiklärare. Men det ser inte fräscht ut.

Anonym sa...

Sånna petnaglar hade dem på lillfingret i egypten också :P / Mickis