måndag 19 januari 2009

Ett nytt projekt

Under mina fem månader i Indien har matlagning blivit lite av en hobby. Okej jag ljög, MYCKET av en hobby. Det är väldigt befriande på något sätt.

Senaste dagarna har jag och Armando hängt på restaurangen Moej, en persisk restaurang. (Moej betyder förövrigt våg för den som var intresserad.) Igår åt jag Koresh ghorme sabzi, typ sönderkokt kött i någon grön röra med kidneybönor som är så fantastiskt att man kan dö.

Nytt projekt - Lära sig laga persiskt!
Potentiella problem - Har sagt att jag är vegetarian och persiskt mat (förutom falafel) är inte ens lite vegetariskt. Hursomhelst är inte jag en sån som plågar mig själv. Det ligger inte för mig. Vill jag äta kött så äter jag kött. Jag tänker därför döpa om min diet - oftast vegetariskt med inslag av kött precis när jag vill utan att någon annan ska komma och säga att jag är dålig. Så det så!

Till alla er som inte har ätit koresh ghorme sabzi - gör det!
Till alla er som vet hur man lagar det eller någon annan persisk rätt - ring mig!
Till alla er jag känner som är sugna att prova - kom över på persisk afton någon gång när jag har övat lite. (Ja, Jenny, Josefine, Sandra, Martina, Ida, Niklas och alla er andra, det är er jag pratar om!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wooh, jag kommer gärna på persisk afton!

Anonym sa...

Det kan du ju iaf glömma. Verkar som Ida glömt att nämna hur matkräsen jag är?