torsdag 15 januari 2009

Hårhistorian

När min mamma är missnöjd med något brukar hon avsluta med -historian. "Den där tåghistorian..", "Den där korvhistorian..". Då vet man, inget vidare. Så är mitt hår just nu, inget vidare alltså.

Det behöver en akut klippning den saken är säkert för det ser ut som... det ser faktiskt inte ut alls. Dessutom var jag till en hårsalong och skulle få bort det svarta håret genom att färga det lite kastanjebrunt. Ute i topparna är det en jättefin färg. Brun med röda, varma toner. Inne mot rötterna däremot ser jag ut som en morot. Tydligen har man inte fattat i Indien att om en kund kommer in på salongen med mörkt hår i topparna och en mörkblond/ljusbrun utväxt så innebär det att man måste lägga i färgen i topparna först eftersom de är ljusast..

Hjälp mig Lena!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter illa det där med håret. Jag har en idé.. Mössa är alltid bra. :) Jag kan se att du inte mår bra och det gör ont o mitt hjärta. Jag tycker att du ska komma ner till mig i Danmark och hälsa på, vi kan se film, gå på krogen, dansa en massa, äta god mat och bara umgås. Visserligen är det lite dyrare här nere än i Danmark, men ändock. Jag saknar dig! Förresten, ska du inte med på dans i Sundsvall då 17-18 april??? Puss