fredag 23 januari 2009

Brors taktik

Så här sista veckan innan hemfärden tar jag till min brors taktik. Den han använder när jag går in i en klädaffär. På något märkligt vis har han en tendens att drabbas av alla möjliga akuta sjukdomar så fort jag ens tittar åt H&M. Om jag går in i en affär använder han den här taktiken:

"Fokusera framåt, fokusera framåt. Nej, man behöver inte ta i allt man ser. Fokusera på målet. Rör ingenting! Andas lugnt och behärskat" osv. osv.

Jag använder samma taktik nu när det gäller att lämna Indien. Om man stannar till och börjar ta på ett klädesplagg och dessutom provar det är risken ganska stor att man kommer hem med en påse. Det kan vara kul ett tag men efter en stund kanske man tröttnar på påsen för att man känner att innehållet på något sätt inte riktigt var rätt. Även om påsen var jävligt snygg..

Fokusera framåt..

Inga kommentarer: