måndag 19 januari 2009

Bloggeriet

Tack Sara för en trevlig kommentar - It made my day!
Tack Jenny för att du uppenbarligen gör smygreklam för min blogg.

Niklas tyckte att jag borde ha en frukostblogg. Jag spinner vidare. Var dag (som han också påpekade, äras den som äras bör) skulle man kunna skriva om sin frukost och/eller frukostbestyren. Jag är en sån människa som älskar frukost och kan fantisera om den kvällen innan. Bättre än porr, jag lovar! Hursomhelst, om varje läsare var dag kastas in i en härlig frukost som dagens första inlägg kommer läsaren i bra stämning. Därefter kan man börja lösa världsproblemen, gnälla på FN, berätta om senaste tjuvringningen till Reinfeldt och hur otroligt befriande det är när man ser rödlyset slå om till grönt precis lagom när man når korsningen..

Fast om man döper den till frukostbloggen kommer alla tro att det är en matblogg. Jag vill inte ha en matblogg och inte vill jag att folk ska tro det heller. Fortfarande namnproblem.

Hur klarar folk av att döpa sina barn? Jag måste fråga mamma och pappa hur dom tänkte. När jag ändå är på gång kan jag ju ta upp det faktum att jag heter Emelie Erica Helena Embretsen Ekmark. Ni kunde inte ha stoppat in ett Eva istället för Helena bara för att försäkra er om att det blev tillräckligt många E:n? Okej, jag är inte döpt Embretsen, men ändå. Om man säger min initialer "Eehee.." på ett lite drygt sätt låter det som något som Linda Rosing skulle kunna ha slängt ur sig som svar på frågan om vad Sveriges huvudstad heter. Helt enkelt ett bra uttryck att ta till när man känner att man egentligen inte har en blekaste aning..

1 kommentar:

Anonym sa...

Smygreklam? :o