onsdag 14 januari 2009

Hemma

Nu är jag "hemma" igen efter att ha varit på semester med mor och moster. Det var hypertrevligt att träffa er igen. Det hela blev inte mindre trevligt för att vi gjorde en massa roliga saker. Vi började i Pune med lätt sightseeing vilket innebar shopping, fika och en titt på mitt jobb. Sektresorten som vi skulle besöka var tyvärr fullbokad. Attans!

Vidare till Goa där det var strand och underbara middagar och drinkar som var lite väl spetsade. Hursomhelst har jag bestämt mig för att utöka min vegetariska kost med fisk och skaldjur - kalla mig syndare det biter inte. Gjorde en tatuering också. På foten minsann. Det krävdes en chokladkaka, en stor cola och en massa konversation för att genomlida den. Verkligen plågsamt men det blev bra tycker jag. Det är en Mehndi, alltså en indisk hennamålning fast riktigt tatuerad. Jag är jättenöjd. Kanske får ni se en bild. Tänker sluta lova sådana grejer eftersom jag oftast inte håller mina bildlöften..

Vidare till Mumbai. Åkte nattåg i värsta värsta exklusiva kupén. Skulle förövrigt inte ens platsat i tredjeklass i Sverige men i Indien var den tydligen något utöver det vanliga. Dessutom blev vi tvungen att muta en konduktör men det är en annan historia..
Väl i Mumbai såg vi Taj Mahal hotell som bombats, Gateway to India och så tog vi en fika och en öl på Leopolds som figurerar BÅDE i Shantaram och Lonely Planet. Snacka om reklam. Chowpattybeach hann vi med på kvällningen. Där åt vi en äcklig Bhelpuri. De i Lonely planet vet verkligen inte vilken street food de ska tipsa om. Tacka vet jag Samosa. Hursomhelst en mycket trevlig semester.

Det var lite sorgligt när de åkte hem men jag överlevde det med.

1 kommentar:

Niklas sa...

Usch vad länge du varit borta! Har faktiskt varit lite tråkigt, "mina andra" bloggar uppdateras inte lika ofta och inte med lika bra/roliga inlägg.

Tänk vad ont det ska göra för stackars Firre Fisk att fastna på en krok... ;) Hihi.

Trevlig fortsatt dag tillönskas. (om man nu kan säga så)