måndag 22 september 2008

WANTED: Brud eller brudgum

Jag lusläste annonserna i en väns tidning i helgen. (Jag letar nämligen efter en egen lägenhet. Börjar bli alltför trött på att hela tiden ha folk tätt inpå mig, dessutom räcker min lön.) Nåja, där fanns även den indiska versionen på kontaktannonser.

Wanted: Bride
Wanted: Groom

Här snackar vi inte några dejter, strandpromenader eller röda rosor. Pang på rödbetan bara. Varför hålla på med en massa krusiduller när man helt enkelt kan gifta sig? Jag övervägde en stund att svara på annonsen för att slippa allt dejtingstrul men ångrade mig i sista sekunden. Jag insåg att mina kvaliteter inte var något att komma med.

Jag har ingen hög inkomst.
Kommer inte från en familj med indiskt namn.
Härstammar inte från en särskild del av Indien.
Praktiserar inte någon form av Hinduism eller Buddhism.

Jäkla skit!

Inga kommentarer: