söndag 7 september 2008

"Clubbing"

Igår var jag och Armando, en kollega, ute och drack kaffe på ett café och sen avslutade vi med en dundrande glass. Det finns faktiskt inga caféer som de indiska. De är helt fantastiska på att göra kaffe. De har en miljon olika sorter och kombinationer, både kalla och varma, starka och svaga, med glass/utan glass, choklad, apelsin, alkohol, frukt - you name it! Dessutom är det billigt. Igår betalade jag hela 10 kronor för en Mocha Tease. Det var kaffe med chokladsås i botten, varm mjölk och toppad med grädde och riven choklad. Den var fantastisk.

Efter det gick jag och Armando "out for clubbing" vilket var en upplevelse i sig. Klockan var omkring 22.00 och vi var tvungen att åka till utkanten av stan till ett disco som träffande nog hette "Caviar". Anledningen till att man är tvungen att åka en liten bit utanför centrum är att annars stänger säkerhetsvakterna klubbarna klockan halv 11-11, något som för mig lät ganska absurt. Då är det tydligen läggdags. Hursomhelst var i varje fall Caviar öppen till klockan 3. Inträdet var väldigt billigt och likaså ölen. Billig och god med låg alkoholhalt vilket passar mig alldeles utmärkt. Det intressanta med klubben var att där endast fanns utlänningar. Amerikaner, europeer, afrikaner och araber. Knappt en enda indier fanns på plats och ändå var det muslimer där! Det hör inte direkt till Islam att partaja. Mycket underligt tyckte jag men det kan dels bero på att indier i regel ogillar alla utlänningar och dels bero på att 75% av studenterna i Pune är utlänningar. Minst.
Musiken som spelades var för det mesta västerländsk pop i technoversion exempelvis Rihanna, Lady Gaga etc. Den blandades upp med indisk pop och hiphop/R'n'B. Folket på klubben (alla utländska studenter) hade dålig koll på exempelvis låten "Umbrella" men helt stenkoll på de indiska poplåtarna! Det sjöngs friskt med i ALLA indiska låtar på HINDI. Jag stod som ett frågetecken och försökte hänga på.

Kvällen slutade med att Armando skjutsade mig hem hela vägen genom hela staden med förklaringen att "You should never take a Riksha alone after 10 O'klock".

Tack Armando.

Inga kommentarer: