lördag 6 september 2008

Nionde nivån på 24 timmar

De senaste 24 timmarna har jag befunnit mig på den nionde nivån i Dantes helvete.
1. Fick världens största och jobbigaste fil att översätta på jobbet. Misslyckades att ens göra hälften därför jobbar jag även idag (lördag).
2. Låset på ytterdörren gick sönder. Blev utelåst i cirka två timmar med fel skor på fötterna. Blev tvungen att köpa ett hänglås, visserligen mycket billigt. Köpte först ett lås utan nycklar, blev tvungen att gå tillbaka och byta.
3. Glömde plånboken på kontoret och var tvungen att åka tillbaka.
4. Blev bestulen på mitt visakort. Ringde och spärrade det idag och kommer att få ett nytt först om 1-2 veckor.
5. Kabeln som skulle levereras idag kom inte. Jag har varit på affären tre gånger redan och det enda de säger är "Come tomorrow". Till slut blev jag så arg att de lovade att leverera den till min dörr men, kom den? Nej. Fel på leveransordern...

Lärdomar av detta missöde:
1. Acceptera saker som de är.
2. Saker som i Sverige tar 4 dagar, tar här 4 månader.
3. Räkna inte med att löften uppfylls förrän det verkligen händer.
4. Räkna inte med någonting.

... och det mest irriterande är indiernas universella svar på allting:

"Don't worry!"

Inga kommentarer: