tisdag 16 september 2008

Djungel-Pune

I indien finns många exotiska djur som vi hemma i Sverige bara kan drömma om. Men att de finns mitt i storstan hade jag ingen aning om.

Djur jag lokaliserat i Pune:

Kor - Okej, kanske inte så oväntat.
Bufflar - Visserligen en typ av ko men ändå.
Apor - Japp, flera stycken mitt uppe i allt.
Åsnor - En miljon som alltid är i vägen. De får man köra över.
Ödla - I min dusch..
Hundar - Herrelösa hundar. På vår gata bor det minst 20 stycken.
En katt - Var är alla katter?
Tropiska fåglar - Som gillar att drilla sina sånger vid alla tidpunkter utom dom lämpliga.
Getter - De används mer eller mindre som husdjur.

Man skulle kunna säga att jag bor i en djungel-stad. Jag kanske inte borde vara förvånad men det är jag ändå. Det känns så malplacerat på något vis. Det ska inte stå bufflar mitt på vägen och glo aggressivt. Det ska inte simma runt ödlor utan svans i duschen.

När jag först kom hit trodde jag inte att jag hade något varmvatten i duschen. Jag skruvade och skruvade på den röda skruven. Då sa en kollega till mig att jag borde skruva på den andra. Jag svarade "Men det är ju den röda, det är ju rätt!". Då gav han mig ett användbart uttryck för djuren som kan dyka upp i Punes stadsdjungel:

"Don't count on it."

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Emelie :) Hoppas du har det bra i Indien, det verkar ju som att det går bra för dig i alla fall! Fortsätt att blogga (alla inlägg har varit jättekul att läsa!) så jag har nåt att läsa som piggar upp i min svenska grå vardag :D

Puss & Kram
/Linnea Blom