lördag 20 september 2008

Hindi

Jag ska lära mig Hindi. Eller ska och ska, jag ska försöka lära mig Hindi. Det lär inte direkt vara som att lära sig tyska med tanke på att de har ett helt annat skrifstystem. Jag kan skatta mig lycklig att de åtminstone läser från "rätt" håll.

Ikväll ska jag träffa min (förhoppningsvis) nya Hindilärare Sudharma. Hon är lärare i vanliga fall, jag tror för småskolan. Hennes engelska är väl inte den mest perfekta men det är ju inte det jag är där för att lära mig. Jag ringde till henne igår och hon verkade trevlig. Ikväll ska vi diskutera hur ofta och priset. Får försöka stå på mig lite i prisförhandlingarna..

Först letade jag lärare på en hemsida men det var helt meningslöst. Antingen lärde dom bara ut till män eller så var de svindyra. Min kollega Ewa har dock en relativt billig och bra privatlärare i Hindi. Hennes lärare tipsade mig om denna lärare som faktiskt aldrig förut har lärt någon Hindi(!). Men hon är ju utbildad lärare så det ska nog gå bra. Tur att man har så belevade och trevliga kolleger..

.. jag är lite nervös.

Inga kommentarer: