fredag 12 september 2008

Om acklimatisering

I min, Inas och Ronaks lägenhet finns inget varmvatten. Det fanns varmvatten strax innan jag flyttade in men varmvattenberedaren gick sönder. Det har varit folk där och försökt laga den tre gånger men den funkar fortfarande inte. Snart ska vi ringa och skälla på ägaren till lägenheten och säga åt honom att han får ta dit en ny. Jag antar att det där.. "skällandet" blir mitt ansvar.

Hursomhelst, Ina duschar på jobbet men jag duschar i kallvatten. Första veckan tyckte jag att det var helt underbart. Jag svettades jämt och det var enkom skönt att duscha kallt. Jag skulle ha kunnat tillbringa dagar i den duschen. Numera infinner sig en viss obehagskänsla varje gång jag ska pallra mig in i duschen. Det känns bara hemskt! Ibland kan det till och med hända att jag fryser på kvällarna och då är det ändå runt 25 grader varmt. På dagarna är det väl ungefär 30 och då tycker jag att det är rätt skönt. För bara en vecka sen hade jag dött i värmen.

Människan är ett konstigt djur.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu var det några dagar sedan jag var in och läste din blogg. Min dator fungerar inte längre och jag hade glömt vad du hette på din blogg, men nu när du har skrivit till mig kan jag äntligen läsa din igen. :D Foten har jag "stött" enligt läkaren. Vätska bildas under huden och den svullnar upp, det gör att det gör svinont att gå på den.. -Typiskt eftersom jag springer runt på jobbet.

Jobbigt det där med vattnet. Tror du att du håller på att bli sjuk eller är det för att du har vant dig vid värmen?
Och det du skrev om indierna och körandet!? Öhh, det är sjukt! Så snälla, håll dig borta från bussarna!

I övrigt så längtar jag hem. Jag ska snart beställa biljett hem till härliga Sverige.
Saknar dig och hoppas du mår bra.
Puss