tisdag 2 september 2008

Ägaren till svansen

Ägaren till svansen har dykt upp. Det var minsann en ödla trots allt. En liten rackare, min mosters förslag var en gekko vilket är mycket möjligt. Dessutom hoppas jag på det eftersom de tydligen är ofarliga. När jag hittade henne/honom kan man säga att likstelheten minst sagt slagit in. Måste ha dött av chocken eller möjligtvis fallet ner från ventilationssystemet. Stackars sate! Jag återförenade honom med svansen igen.

Idag checkade jag äntligen ut från hotellet. Inte för att det är något fel på hotellet men man får inte en känsla av att man riktigt bor där. Inget är ens eget och väskorna står hela tiden ouppackade. Jag gillar helt enkelt inte känslan. Visserligen är lägenheten jag och Inabat ska dela utan spis och tvättmaskin men, det är inte ett så stort problem.

På jobbet blev jag inbjuden att åka bort med mina kollegor den 20 september. Det ska bli roligt. De ska tydligen göra något av med prispengarna dom vann under företagets årsfest. De vann över alla andra avdelningar och trots att jag inte var med och bidrog till något ska jag i varje fall få vara med och göra slut på godsakerna. Det känns roligt men aningens snyltigt, well well. De får faktiskt skylla sig själva i det här fallet.

Förövrigt ösregnar det och ingen åker hem från jobbet eftersom alla vet att de kommer att drunkna på vägen.

Hejdå.

Inga kommentarer: