onsdag 29 oktober 2008

Utslag

Jag har utslag på armen. De ser väldigt äckliga ut tycker jag men det beror nog mest på mängden och det faktum att de är knallröda. Egentligen ser det inte värre ut än om jag av misstag skulle ha ramlat i ett brännässelsnår. Men det har jag ju tyvärr inte.

Hur jag drabbades av dessa utslag har jag ingen aning om. Idag satt jag på kontoret och pratade i telefon med min kollega Reana och då började det klia på armen så jag kliade förstrött tillbaka. Det var inget maniskt kliande som på ett myggbett utan mer ett lojt kliande. Efter telefonsamtalet upptäckte jag att det bokstavligt talat växte fram röda prickar/bölder/myggbettsliknande saker. Och jag har ingen aning om varför. Det ser verkligen ut som om det skulle kunna vara en allergisk reaktion. Men till lunch hade jag omelett och jag har aldrig förut varit allergisk mot ägg. Efter det hade jag banan och äpple som jag köpt från gatan men inte heller det är jag allergisk mot. Min teori är att det kan ha bott ett litet kryp bland mina bananer som jag plötsligt väckt till liv och som helt enkelt bestämde sig för att bita mig när jag störde dennes husfrid. Det är nog den teori jag tror mest på. Hoppas det går över..

2 kommentarer:

Niklas sa...

Tyvärr, du kommer dö inom 24 timmar! ;) (hoppas ironin inte slår över i nån slags superironisk dubbelironi så att du verkligen dör inom 24 timmar, för det vore tråkigt.)

Anonym sa...

Att prinsen inte var någon prins :P Det är vad det är, fast det känns okej, börjar sätta sig nu. Och det är inte precis så man inte kan leva utan prinsar, så jag klarar mig :)

Vi har fått vår första snö nu :D Allt bra med dig?
Kramar