torsdag 23 oktober 2008

Drömmar, fantasier, orgier

Vissa personer drömmer om att bli rika. Andra fantiserar om att ha ett eget harem. Vissas tankar upptas helt av att resa jorden runt medan andra drömmer om den där fina bilen dom såg i den fina affären men som tyvärr är lite för dyr..

Jag drömmer om tvättmaskiner och ugnar. Jo, det är sant. Drömmer är egentligen fel ord. I mitt huvud spelar jag upp små närmast liknande orgier där jag tvättar i maskin flera gånger i veckan och dessutom kan baka egna scones eller varför inte muffins..? Men vad är väl en tvättmaskin i duschen... ? *Suckar*..

... Snart sanning! (förhoppningsvis).

Den 22 November flyttar jag till en egen (väldigt liten) lägenhet i Old Sangvi. Inte världens bästa område men lägenheten är fräsch och nyrenoverad och har tidigare ägts av en kollega. Hyran är bara 4 000 och depositionen är bara 20 000. Det finns ingen agentsavgift! Det innebär att jag kommer ha råd att köpa mig en begagnad tvättmaskin och en ny ugn. Ugnar är snorbilliga här faktiskt fast jag vet inte till vilken kvalitet.

Åh jag längtar så mycket! Jag vet inte riktigt hur jag ska fira men kanske med ett litet Afternoon tea party med nybakade scones? Förslag på firanden välkomnas.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ut på närmsta gata och burna lite med moppen samtidigt som du tutar som besatt!

Unknown sa...

Vad skönt att äntligen få bo helt själv. :) Jag skulle önska att vi hade ett till rum ibland. :p Haha.

Anonym sa...

Svar:
Ja jag läste det, faan va kul :) Jobbar du där eller?
Jo det är bara bra med mej :) Gör inte så mycket, har inget fast jobb, men jobbar på Albins då det behövs folk. Så i jul blir det ju en hel del då :)
Och ja, jag och Pelle hänger ihop fortfarande. Bor tillsammans och firar 2 år om en månad :) Hur går kärleken för dej då?

Må ju säga att jag saknar dej lite ;P
Kramar <33