måndag 20 oktober 2008

Ett triangeldrama

Starring:

Emelie - Huvudpersonen och skribenten av detta inlägg.
Armando - Huvudpersonens pojkvän.
Kackerlackan - En stackare som råkade få en biroll.

Plats:

Duschen - Armandos lägenhet - Kondhwa - Pune - India.

Jag stod i duschen i helgen hemma hos Armando och hans vänner (de är fem killar som delar på en stor lägenhet). Länge duschade jag eftersom han har varmvatten - en sådan lyx. Sedan fick jag sällskap i duschen oturligt nog inte av Armando, Brad Pitt eller någon annan trevlig figur utan av en stor kackerlacka. Jag var inte så rädd men ville inte ha den krypandes uppför mitt ben. Dessutom gillar dom vatten..

"Armando!" "Armando!" började jag gorma.
Ett huvud sticks in.
"Yes?".
"Det är en kackerlacka i min dusch kan du ta bort den?"
"Nej."
"Varför inte?"
"Den bor här, den har sin familj bakom dom där hinkarna."

Okej, då förstår jag precis. Tack för det enorma stödet och tack för att du är en sådan djurvän. Låt oss dock hoppas att det var Alfahannen som var ute på vift och inte späda fröken Kackerlacka eftersom krypet var ca 3 cm långt. Minst.

Jag och kackerlackan har dock gjort en deal. När jag är på toan är han och familjen i hemmet. När jag inte är på toan är det fritt fram att åka rutschkana i duschen. Hittills har vi hållit oss till pakten men bryter han den kommer jag att förvisa honom från lägenheten och säga upp kontraktet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men heej :)
Det var verkligen inte igår.
Hur är det med dej nuförtiden? :)
Du kan ju svara på min blogg. (johannateresia.blogg.se)
<3