fredag 24 oktober 2008

En hårdknogad kvinna

Jag tror att jag så sakteliga börjar få valkar på knogarna. Visseligen väldigt väldigt små men ändå klart hårdare hud än någon annanstans. Detta beror inte på något annat än att vi på karaten ska göra armhävningar på knogarna på ett betonggolv. Jag kan meddela att det är ganska smärtsamt men att det tar sig (som mordbrännaren sa för alla ordvitsares skull).

Dock förekommer viss diskriminering. Jag tränar just nu mest med två killar som började veckan innan mig. Vi är alla tre nybörjare. Dessa båda kommer om troligtvis en månad eller så få börja slå på träplankor med knogarna. Det är lite coolt eftersom det är lite Beatrix Kiddo - Kill Bill 2 - över det hela. Men får jag det? Nej det passar sig inte för kvinnor. Fast egentligen ska jag inte göra armhävningar på knogarna heller men det gör jag ändå, så det så!

Har hört att mina fingrar är rätt lika min fars. Om mina valkar växer till sig till en storlek på mer än en halv milimeter så kommer de vara ännu mer lika. Han är nämligen golvläggare och har enorma valkar på sina knogar eftersom han hela dagarna kryper på knäna och stöder sig på knogarna. Kanske borde jag köra plankgrejen med honom när jag kommer hem, för skojs skull...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Svar:
Jaha, faan va nice :) Någon du träffade i Indien eller? :)

Jadu, har nog inga speciella planer för tillfället. Blir ju att jobba på Albins nu då till efter jul. Sen får jag ta å börja fundera på vad jag vill göra då.

Än du då? Hur länge blir du i Indien? :)

Kramar.

Anonym sa...

stå på dig. mer plank till kvinsen. du får väl göra en karate kid av det. nträna hemma i smyg och sen komma och stajla på kursen.

Anonym sa...

kram moster skulle jag också skriva