tisdag 14 oktober 2008

Bröllop!

Jag har blivit inbjuden till bröllop. Det är inget att vara mallig över i och för sig eftersom alla andra på företaget också blivit inbjudna. Samt ett antal hundra personer till. På indiska bröllop har man MINST 1000 gäster och för att inte skämmas allt för mycket bör det vara ungefär 1500 där i varje fall. De varar en vecka men vi ska gå på söndag då vi är officiellt inbjudna, jag och Inabat. Tjoho!

Jag tror att det kommer att bli fantastiskt och med en massa mat. Ja, jag ska frossa, frossa, frossa! Det får man göra har jag hört. Sen kom ångesten, hur ska jag klä mig? Har funderat på att köpa en Punjabi, en dräkt för kvinnor som inte är gifta. De är fina och traditionella. Tänkte mest köpa den som souvenir men tror att jag ska slå till nu faktiskt. Inga av mina västerländska kläder passar riktigt. Jag skulle vilja ha klänning och vara fin eftersom det ändå är bröllop.

Klädkod: Bär inte svart. Ha gärna glada ljusa färger som rosa, grönt, gult. Bruden kommer att vara röd men det är ändå fritt fram att bära rött. Hm.

Klädkoden eliminerar mina klänningar i princip. Den lilla svarta går ju bort samt den med ögon på. Den svart-vit-randiga likaså. Den turkosa är på tok för urringad. Funderade på den gröna men kom sedan på att den är skogsmurrigt mossgrön med beiga och rostiga inslag. Glatt var det ja. Jag tror att det får lov att bli ett införskaffande av Punjabi snart.

Inga kommentarer: