fredag 10 oktober 2008

Apartheid i genusversion

Det är farligt för kvinnor och män att träffa varandra. De kan ju liksom få för sig att... gilla varandra. Eller, ve och fasa, ha sex!

Ungefär så tror jag ibland att indierna tänker när de delar på ALLT efter genus. Flickskolor och pojkskolor är ju vanliga i många länder men hur vanliga är kvinnoköer till bion? Jo det är sant. Kvinnor ska köpa biljetter i en kö och männen ska köpa dem i en annan. Har ni någonsin sett delade bussar? Det har jag. Lite mer än halva av bussarna här är målad i grönt och den andra halvan är målad i rött. Rött betyder kvinnor och grönt betyder män. Det innebär helt enkelt att man ska hålla sig på rätt halva av bussen beroende på vilken typ av kromosomkombination man har i nummer 21. Vanligtvis håller sig männen där bak. Om det nu skulle vara så att en karl vill kliva på bussen men det är fullt på de gröna platserna fastän det finns platser bland de röda platserna - ja, då får han helt enkelt vänta på nästa buss.

Det är farligt med mixar. Mycket mycket farligt. Se bara på de förtappade svenskarna.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, trevligt!

Luktar lite muslim om det där, ska dom inte införa slöja och förbud för kvinnor att köra bil?

Emelie sa...

Det är ju nästan så att man börjar undra. Fast egentligen är det ju lika illa från båda håll. Men någon borde fan protestera snart.

Kanske blir det jag! (Har börjat sätta mig på de gröna platserna och känner mig allmänt jävla revolutionär.)

PS. Var tvungen att säga det där eftersom du har fel partifärg.
DS.

Unknown sa...

Haha. Gör dom ingenting om du sitter på fel platser då?

Anonym sa...

Helt sjukt att världens människor inte kommit längre än så på vissa ställen. Och jag stör mig på hur ojämställt det är i Sverige, haha.

Emelie sa...

Dom stirrar om jag sitter på fel plats fast dom stirrar ändå eftersom jag är vit. Jo det är faktiskt sant alla män mellan 20 och 50 glor och dreglar över en.

Det är fan inte smickrande ens.. Fast eftersom mitt mest framstående drag inte är snygg borde jag kanske njuta av situationen? Nä, blä.