lördag 18 oktober 2008

Jingle bells eller White christmas?

Alla bilar här har ett backljud. Ett högljutt pipande som drar igång så fort föraren lägger i backen. Det är ju bra i och för sig eftersom det enda indierna respekterar är högljudda tutanden och pipanden i trafiken. Mindre bra är valet av melodi. Jag personligen skulle ha satsat på ett entonigt, enträget pipande som är rätt standard och varken säger bu eller bä förutom då möjligtvis "Jag backar!". Indierna väljer 99 gånger av 100 någon av dessa melodier (alternativt allihopa samtidigt):

- Jingle bells
- Merry Christmas
- White Christmas


Jag kan tala om att det faktiskt är fruktansvärt att vakna till en uppspeedad version av Jingle bells klockan 7 på morgonen en lördag. En lördag i oktober..

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, ja livet är underbart ;) Själv skulle jag nog använda någon av Christer Sjögrens kända låtar, just som backvarnare. Det skulle vara underbart, hehe.

Hur är hösten där nere? Eller är det vår, sommar? Sommar kanske?

Kramar

Emelie sa...

Ja men han är ju så UNDERBAR. Särskilt som backvarnare tror jag han hade fungerat utmärkt.

Hm alltså vi hade regnperiod juli t.o.m. september. Nu är det torrperiod tills nästa juli igen. Det kommer att bli "vinter" i dec-jan. Typ 25 grader varmt. Just nu är det 30+ och solsken. Det är ju trevligt iofs men man tröttnar och längtar hem.

När det blir sommar typ april-juni då kan det bli 47 grader varmt om man har otur..