söndag 31 augusti 2008

En svans i duschen!

Igar skulle jag kliva in i duschen efter en svettig och skitig dag i Punes trafik. Jag kladde av mig, borstade haret lite, plockade ur linserna etc. etc. Nar jag stod framfor badrumsspegeln hordes plotsligt ett hogt och mystiskt ljud. Det lat lite som en kottkvarn eller som nar nagot levande fastnar i en propeller. Uppe i hogra hornet av min dusch sitter nagot som ser ut som ett ventilationssystem. Det bestar bara av en propeller och gar ut mot gatan, dvs, det ar ett hal i vaggen. Darifran kom ljudet och efter ljudet ploppade nagonting ut fran ventilationen och ner pa duschgolvet. Detta nagot var en svans.

Svansen levde fortfarande men var kroppen tagit vagen kommer vi nog aldrig att fa reda pa. Den lag pa golvet och sprattlade meningslost. Jag tog upp den med en bit toapapper och borjade undersoka den. Den var morkgra och hade lite monster pa ovansidan, lite som en orm eller en odla. Den kandes som en orm eller en odla ocksa, liksom varm och mer som en muskel an som fett. Troligtvis en odla eller en orm tankte jag, eller rattare sagt, delar av en odla eller en orm. Sen insag jag att mitt rum ligger pa tredje vaningen. Jag har aldrig sett en orm ringla uppfor en husvaggg. Den borde med andra ord ha flugit. Den hade fjall men borde anda ha flugit. Hm mystiskt. Nasta mystiska sak var att det inte blodde fran den. Inte ens lite vatska. Vilket djur bloder inte? Insekter brukar vanligtvis utsondra atminstone nagon form av gron sorja. Nej, den svansen forblir ett mysterium. Jag spolade ner vad som var kvar av honom i toaletten.

Idag mar jag battre och hemlangtan ar mindre. Har dock haft enorma problem med att hitta kabeln till min dator. Har jag tur kan jag fa den i morgon annars far nog mamma skicka den fran Sverige.

Mitt pa dagen sag jag min forsta ko. Allvarligt, jag trodde att Indien skulle vimla av kor och forst nu har jag sett min forsta. Hur skumt ar inte det? Det var en fin, brun och tjock ko i varje fall. Inte nagot avmagrat abake.

Nyss upplevde jag mitt forsta monsunregn. Det var verkligen hallande. Himlen bara oppnade upp sig. Det var inte kallt alls som i Sverige men fruktansvart blott. Det regnade ungefar lika mycket pa en minut som det gor en hel sommar i Sverige. Jag vet inte om det fortfarande haller pa men det marks nar jag ska ta mig ur det har cybercafet.

Bye Bye.

2 kommentarer:

Dorian Vaine sa...

Jag sätter mina pengar på att de var en ödla, de kan nästan flyga!

Ha det mys och forstätt att skriva från dian äventyr i indien!

Rebecca sa...

Du skämtar! Mitt inlägg försvann! F**n vad jag hatar sånt här! Jaja.. ursäkta att jag började mitt inlägg så vulgärt. Trevligt att läsa om hur du har det vännen. Hoppas att du har börjat känna dig lite hemma och att du snart börjar jobba så att dagarna går lite snabbare. Du kanske började idag? Har du varit ut och tittat runt i staden eller vad har du för dig om dagarna?

Jag saknar dig. Du kan läsa min blogg och svara till mig där inne. http://gladiol.blogg.se

Pussar och kramar Rebecca