lördag 30 augusti 2008

Anlant

I torsdags anlande jag tidigt pa morgonen till Bombay. Darifran fardades jag med taxi till Pune, det tog 3 timmar och det var mitt forsta mote med en indiska trafiken. Det ar lite som att aka berg och dalbana. Nagonstans inombords vet man att konstruktoren troligtvis tillverkat banan ratt och att den som kor vet vad han gor, anda tror man att man ska do.
Vissa havdar att den indiska trafiken inte har nagra regler eller lagar men det finns visst sana.

Ett tut - Jag ar irriterad/hall undan!
Tva tut - Nu kor jag om pa nagon av dina sidor. Du vet inte vilken och du kan inte gora nat at det.
Tre tut - Idiotjavel!
4 tut - Ar mest till for fotgangare och betyder ungefar "Hall undan annars kor jag over dig"

Kan man bara reglerna ar det helt lugnt.

Igar besokte jag min ny arbetsplats. Det var trevligt och alla kolleger ar trevliga. De ar ocksa utlanningar. Jag ska fa dela lagenhet med Inabat fran Uzbekistan, hon ar schysst. Vi var ut och at igar med Christoph fran Tyskland. Han fyllde ar. Han ar bitter och rolig och hatar Indien fast han bott har i ett ar. Han pratar 6 sprak och halsade pa Inabats van fran Iran pa hebreiska bar for att se reaktionen. Jag tror att Nordvall skulle alska honom.

Jag saknar er darhemma och det ar ratt ensamt. Dagarna ar langa eftersom jag inte borjat jobba an. Vi hors.

Inga kommentarer: